Onze Acedemies
Vrije lijstpagina
MSKA Roeselare, de allereerste Vlaamse school die de Open dag App gaat gebruiken voor een optimale digitale open dag, voor iedereen, overal en altijd.
Pieter Louagie, directeur van MSKA Roeselare, geeft aan dat onder andere de huidige corona-omstandigheden hem hebben verplicht eens out-of-the-box te denken als het neerkomt op rekrutering. Als school willen zij het verschil maken met de concurrentie en kiezen er daarom voor om het dit jaar eens over een andere (digitale) boeg te gooien.
Ook bij MSKA Roeselare zien ze dat heel wat van de jongeren bedrijvig zijn op social media en erop los appen. Hier willen zij op inspelen. Het grootse voordeel van de app omschrijven zij dan ook als een stukje digitalisering. Zo zegt Pieter dat flyers en affiches passé zijn en deze vandaag de dag niet meer het effect van 10 jaar geleden bereiken.
‘’Laat ons eerlijk zijn, iedereen die op zoek is naar iets, start vaak online. Een app is dan ook ideaal om een goede eerste indruk te maken.‘’
Omdat zij de allereerste Vlaamse school zijn die met de app aan de slag gaan hebben ze eens bij hun noorderburen gekeken. In Nederland wordt de app namelijk al veelvoudig ingezet en hierdoor hebben zij een goed beeld gekregen van hoe zij de app allemaal in kunnen zetten. Hierdoor hebben zij ervoor gekozen om een aantal topics uit te lichten: ons studieaanbod, belangrijke data tijdens het schooljaar, contactgegevens, een virtuele opendeurdag, info & online inschrijvingen, social media, jaarlijks terugkerende projecten etc. Ook hebben zij het idee ruimte over te laten voor testimonials: getuigenissen van oud-leerlingen die terugblikken op hun studies op de school.
Het overkoepelende doel van de school is nog meer naamsbekendheid creëren, wat hopelijk in meer inschrijvingen zal resulteren. Zij willen hun doelgroep via zoveel mogelijk kanalen (eigen website, Instagram, Facebook, Twitter, Youtube en nu ook de Open deur App) laten kennismaken met hun school en met hun richtingen.
‘’ Wij zien dit als een unieke kans om ons als school te profileren. Wij hopen uiteraard nog even uniek te blijven en hopen dat het concept vanaf dag 1 aanslaat. We hebben er alle vertrouwen in.‘’
MSKA Roeselake heeft er ook voor gekozen een social media campagne te starten via Clickables, een zusterbedrijf van ParentCom. Het doel van de social mediacampagne is dat de app en de social media campagnes van de school elkaar gaan versterken. Via de social media campagnes worden potentiële leerlingen getriggerd om op de advertentie te klikken en via sfeerfoto’s en de website een beeld van de school te krijgen. De Open dag App gaat verder waar de website stopt: hier wordt er nog meer informatie gegeven over de opendeurdag. Er worden onder andere filmpjes, de agenda en getuigenissen van oud-leerlingen gedeeld.
Pieter omschrijft het werken met ParentCom als een goede en fijne ervaring. Zo benoemt hij dat er een zeer nauwe en persoonlijke opvolging is en er rekening wordt gehouden met hun wensen.
‘’De communicatie verloopt goed. Er wordt kort op de bal gespeeld. Vragen worden in no time beantwoord. Er wordt rekening gehouden met onze wensen.‘’